вівторок, 1 січня 2019 р.

Частина 3, заключна

 Підсумок сезону. Частина 2 - моторколесо

Нарешті випав сніг, і бачу що не зовсім сприятлива погода для катання буде ще тиждень :D - пора нарешті відкривати двигун.

Я побачив краще ніж очікував: пилу, води, іржі, стружки і слідів зносу нема. смазки ще трохи є.  Нагадаю пробіг 2600 км.

я взяв чисту викрутку і акуратно зібрав залишки, які видавило чи спочатку не попали на механізм і заново наклав на шестерні.

думаю на наступний сезон має вистачити. багато навалювати туди немає потреби, так як її буде розвазюкувати по корпусу, полетить на обмотки, магніти...

я був уже хотів купувати ABRO LG-990, але поки не бачу сенсу.

також замітив  таку річ - оригінальна смазка має цікаву консистенцію - липучо-тягуча. такі собі соплі. думаю це хороша характеристика, щоб вона не розбризкувалась, чи розтікалась, а налипала до шестерень назад.



Підсумок сезону. акумуляторна батарея

Я обов'язково мав перевірити стан акумулятора, хоча б тому, що внаслідок моєї халатності,  та поспіху в зборці були допущені ряд критичних помилок. Про це трохи згодом.

Отже батарея була знята, відігріта кілька годин в кімнатній температурі і "злиті залишки" ємності з кожної банок.

далі йде нудна арифметика

На акумуляторі перед цим я від'їздив 40 км при температурі близько +5°С, і розрядити в нуль не вийшло. я повертався додому, у мене була капітальна просадка по напрузі, але він чесно віддавав свої 15 ампер не здаючись. Що цілком корелює з температурно-розрядними графіками на ці акумулятори, які є в інтернеті.

тому якщо хочеш їздити зимою, то зроби акумулятор на 20-30% потужнішим розрахунку, і все буде ок.

отже з кожної секції 2р злито залишок по 1±0,1 А*год. напруга була на всіх однакова з точністю до 0,01 В. що є показником хорошої збалансованості. супер

одну випадкову секцію я зарядив IMAX B6. внаслідок недосконалості самого пристрою (двопровідна схема приєднання, а не 4-провідна) результат вийшов очікувано з великою дельтою: залило 13,2А*год, злило 11,8А*год. якщо відкрити профайли заряд-розряд любого ліфепо ака, то там різниця буде менше 5% (теплові втрати) при малих струмах.

тому сміливо берем середнє арифметичне і віднімаємо 2-3%. отримуємо 12,2А*год на розряд, або 12,8 на заряд.

приблизно такі ж дані показав китайський ватметр при заряді всього акумулятора (влило12,7 А*год)

— напруга початку заряду 43,7В (~2,75 В на банці)

— температура батареї 20-21°. приміщення 20°

— стартовий струм заряду 9А, далі падав до 7-8А і в останні 30-40 хв повільно до нуля.

— за цей час батарея рівномірно прогрілась до 31°

— повний час заряду склав 1 годину 45 хвилин.

приблизно такі ж дані ємності на заряд я отримував літом з цим ватметром, коли отримав його з китая.


Трохи теорії про економічність, пробіг і тп.

Так як у мене на кермі з'явився третій екран, то захотілось зняти криву характеристику, як оце в симуляторах будують, про які згадував на перших сторніках.


блиснуло сонце, я зарядився і знайшов більш менш рівну дорогу в приватному секторі і почав знімати відео.

далі з відео я переніс заміри швидкості і потужності в ексель.

заїзди було два. в протилежні боки для виявлення підйомів чи опору повітря. і різниця стала таки відчутна.

тому з двох побудованих графіків один зразу відпав, а інший принятий за опорний.

скажу зразу - заміри і сам експеримент не носить достатньої точності. це просто спроба аналізу ефективності поїздок.

отже сам графік

салатова ламана крива, це ті точки які я зняв з відео. в моменти заміру я старався не набирати швидкості, тобто прискорення щоб було максимально нульовим і не гальмував. було досить складно.

для згладження цього мляцтва я підібрав тренд-криву у вигляді якоїсь там степеневої функції. доречі дуже схоже на це наприклад http://the-mostly.ru/misc/effektivnost_velosipeda.html

оскільки щось вплинуло на швидкість (чи то зустрічний вітер, чи то низькувата температура чи то недозаряжений акум), то розвинути звичайну максималку мені не вдалось.

може бути що і дороги не вистачило. знімати відео, дивитсиь на прибори і не розбитись в дорозі троха складно, вже пробачте.

щоб наблизити замір до правдоподібності я змоделював аналогічну жовту криву ПОТУЖНІСТЬ-ШВИДКІСТЬ.

отже ви бачите що при максималці 750 вт у мене швидкість 45 км/год.

чесно кажучи я був трохи стурбований, бо очікував більш кривіший графік.

та все ж якшо прикласти до екрану лінійку між 0 і максимальною точкою, на око можна визначити що найбільш економічно ефективна швидкість буде в районі ±21 км/год (найбільший прогин лінії)

за цим же принципом можна сказати що діапазон економічної їзди на шв. 15-30 км/год.

але цих цифр мені виявилось замало, і я вирішив відкласти криві часу в дорозі і максимальної можливої пройденої відстані на кожній швидкості.

маючи відому ємність батареї (приблизно 650 ват/год) і миттєву швидкість це не складно зробити.

так як не було бажання забивати і підбирати всі 2*45 точок, я обмежився сімома*2шт, які були на жовтій лінії раніше.

коротше кажучи червона і синя лінії на графіку відкладені. розмірної сітки до них немає, замість цього є підписи.

для того щоб перевірити адекватність цих ліній я вернцувся до свого повідомлення про ТТХ 

На швидкості 20-30 км/год пробіг до 80-70 км. точно не скажу, так як так повільно не їжджу. але замітив коли їду по селам, природі то пробіг значно збільшується.

На швидкості ~35 км/год пробіг до 60-50 км. це мій "економ" режим, коли треба їхати на дальші відстані.

На швидкості до 40-47 км/год пробіг до 50-40 км. це режим "ручка газа на всю". їжджу так по місту від світлофора до світлофора, на менш далекі заїзди.

та одного з передостанніх, де я вказував що на кожних 100 км реального пробігу, пробіг мотора складає 80 км.

отже застосуваши коефіцієнт 1,25 я отримав цифри які дуже подібні моєму синьому графіку! 

тепер ці графіки проаналізувати стало складно. я думав, радився з дружиною, і ми дійшли висновку що на синьому графіку після швидкості 35 км/год і вище відчутно зменшується відстань.

а на червоному графіку на швидкості менше 15-20 км/год сильно збільшується час в дорозі.

швидкості менше 9 км/год не рахувались, так як там графіки прямуватимуть стрімко вверх по невідомій траєкторії. ну і взагалі навряд так хтось їхатиме.

на цьому все. хоча з цього графіка можна витягти ще одну користь - без участі мотора мені кофортно  їхати на швидкості 25 км/год. глянувши на жовту лінію, роблю висновок що я можу тривало вкручувати еквівалент 250 вт своїми ногами:0002:

p.S. відсотковий розходомір ватметр працює супер. дуже задоволений. тепер тільки дивлюсь як проценти втікають і переживаю в дорозі

Спрощуємся

оскільки передня перекидка постійно засрана болотом, а на електротязі педалі практично простоюють, або завжди на максимальній передачі, вирішено відмовитись від перемикача передач, а шатун-зірки зазнав значних "вдосконалень" 

в загашніку лежав вже зношений в хлам (середня зірка стерта). він і пішов під експерименти - вибиті заклепки, мала зірка демонтована ,а велика зміщена до середини. штатний платиковий захист залишився щоб приховати від очей це неподобство :D



прикручено і центровано вінтами, закріплено сваркою.


Немає коментарів: